Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(13)
Forma i typ
E-booki
(13)
Autor
Bielecka Małgorzata
(2)
Kominek Łukasz
(2)
Kowalczyk Robert
(2)
Krzywicki Marcin
(2)
Śmiałek Wiesław
(2)
Balogh Oliver
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Budzyński Łukasz
(1)
Dufner Hanna
(1)
Dębowska Natalia
(1)
Fuchs Grzegorz
(1)
Kołodziejczyk Adam
(1)
Lubimow Joanna
(1)
Orłowska Beata
(1)
Starik Natasza
(1)
Walachowska Marta
(1)
Wolak Sylwester
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(13)
13 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W wielu krajach ocenianie kształtujące uważane jest za jeden z najbardziej obiecujących kierunków zmiany nauczania. Jest to rodzaj oceniania szkolnego, którego głównym celem jest pomoc uczniowi w uczeniu się. Liczne badania i poważne raporty pokazują, że ocenianie kształtujące jest bardzo skutecznym sposobem podnoszenia osiągnięć uczniów. Inną przyczyną zainteresowania tym sposobem oceniania jest to, że ocenianie kształtujące przygotowuje uczniów do uczenia się przez całe życie. Badania wykazują również, że ocenianie kształtujące jest pomocne w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych. Aby uczniowie byli przygotowani do uczenia się po zakończeniu formalnej edukacji, potrzebują umiejętności aktywnego budowania własnej wiedzy i zrozumienia zjawisk, a nie tylko biernego przyswajania podawanych im informacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rola prawa, bardzo istotna w każdych warunkach życia społeczno-gospodarczego, tym większego nabiera znaczenia w procesie transformacji gospodarki z systemu sterowanego centralnie do systemu gospodarki wolnorynkowej. Wszelkie procesy społeczne i gospodarcze muszą się dokonywać w zgodzie z istniejącym porządkiem prawnym i uznawanymi przez prawo zasadami współżycia społecznego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Świat, w którym żyjemy, oplata sieć wzajemnych zależności. Z pozoru mogą się one wydawać bardzo zawiłe, ale ich zrozumienie ma dla każdego z nas ogromne znaczenie. Bez świadomości tego, jaka jest otaczająca nas rzeczywistość i jakie mechanizmy nią rządzą, nie będziemy bowiem zdolni do budowania szczęśliwej przyszłości. Uczestniczenie w globalnym, wielokulturowym świecie, wymaga od nas silnego i dojrzałego poczucia tożsamości oraz wiedzy o innych, często odległych geograficznie kulturach, obyczajach i procesach społecznych. Wiedzę tę czerpiemy z edukacji międzykulturowej. Edukacja w zakresie międzykulturowości dąży do wzajemnego wzbogacenia się różnych kultur, odrzucając sterowanie i kontrolę istnienia obok siebie. Jej podstawowym celem jest wnikanie w odrębne kultury oraz wzajemne się porównywanie, co wpływa na wzmocnienie własnej tożsamości, pozwalając w ten sposób na kształtowanie umiejętności odpowiedzialnego tworzenia i modelowania własnej kultury wraz z kształtowaniem się postawy tolerancji i uznania dla odmiennych kultur.1 Zadaniem edukacji międzykulturowej jest kreowanie potrzeby wychodzenia na pogranicza kulturowe oraz wzbudzanie potrzeb poznawczych i emocjonalnych, takich jak: wymiana wartości czy tolerancja. Ma ona sprzyjać otwartości wobec świata i porozumiewania się w skali międzynarodowej ludzi różnych ras, religii, narodowości, tradycji.2 Warto jednak podkreślić, że tylko człowiek kochający swój regionalny krajobraz i kulturę, może w pełni odczuć zarówno piękno swojej wielkiej ojczyzny, jak i kulturę ogólnoludzką. Osoby, które są silnie zakorzenione w kulturze lokalnej, regionalnej, narodowej i europejskiej, w każdym regionie świata będą czuły się jak w swoim rodzinnym domu.3 Wizerunek swojej małej ojczyzny budujemy już od najmłodszych lat, kiedy poznajemy tradycje regionalne, odkrywając bogactwo oraz wielowymiarowość regionalnego dziedzictwa kulturowego. Dbanie o nasze korzenie, o naszą małą ojczyznę, poprzez odpowiednie wychowanie w rodzinie, przedszkolu, szkole i społeczeństwie, jest dziś szczególnie ważne z uwagi na świat, w którym zacierają się granice pomiędzy kulturami, tworząc jedną, wielką, globalną przestrzeń kulturową.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Opis wydawniczy: Mechanizmy funkcjonowania człowieka w warunkach trudnych, nietypowych czy wręcz niebezpiecznych, takich jak więzienie, stanowią problem pozostający w kręgu zainteresowania naukowców wielu dyscyplin naukowych. Jest to temat niezmiernie szeroki, aktualny i ciągle stawiający wiele pytań oraz generujący wiele nowych rozwiązań koncepcyjnych. Szczególnym polem do tego typu badań i analiz teoretycznych może być specyficzne środowisko organizacyjne, jakim jest jednostka penitencjarna. Izolacja więzienna generuje dość szczególne warunki społeczne, w których dochodzi do codziennego spotkania dwóch kluczowych dla tego środowiska kategorii socjologicznych, jakimi są więźniowie oraz funkcjonariusze Służby Więziennej. Celem książki jest ukazanie użyteczności intuicji w przyczynianiu się do zapewniania bezpieczeństwa personalnego w jednostkach penitencjarnych. Wykorzystano do tego dorobek wielu nauk społecznych, zwłaszcza takich jak filozofia, psychologia, nauki o zarządzaniu, kryminologia i wreszcie nauki o bezpieczeństwie. Takie multidyscyplinarne ujęcie badanej problematyki pozwala na jej przedstawienie w sposób oddający nie tylko złożoność pojęcia intuicji, ale także ukazanie różnych możliwości jej obecności w życiu społecznym i wykorzystania do zapewniania bezpieczeństwa personalnego w warunkach jednostki penitencjarnej czy innej formalnej grupy zorganizowanej. Ukazano także zasadność argumentów za i przeciw intuicji w różnych okolicznościach z uwzględnieniem wielu perspektyw badawczych nie rozstrzygając o ich słuszności bądź braku słuszności. Fragment wstępu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Bogato ilustrowany album przedstawiający historię i ewolucję strojów tradycyjnych na Orawie
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Album ilustrowany ukazujący zwyczaje panujące na Orawie
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Opis wydawniczy: Jednostki penitencjarne spełniają szczególne zadania polegające na izolowaniu i resocjalizowaniu w tych warunkach osób, które naruszyły normy prawne. W związku z tym stanowią miejsca, w których pod przymusem przebywa wielu zdemoralizowanych i agresywnych osadzonych, tworzących specyficzną, niebezpieczną i wrogo nastawioną do otoczenia społeczność. Dla właściwej realizacji zadań związanych z izolacją więzienną personel penitencjarny musi posiadać wiedzę o zagrożeniach pochodzących ze strony więźniów, możliwą do uzyskania głównie w wyniku prowadzenia rozpoznania kryminalnego. Niniejsze opracowanie zawiera podstawy w zakresie teorii informacji rozpoznawczej, organizacji i zarządzania kryminalnym rozpoznaniem penitencjarnym oraz zasad prakseologicznych i etyki działań rozpoznawczych prowadzonych w środowisku więźniów. Fragment wstępu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Więzienia na całym świecie posiadają jedną wspólną istotną cechę. Jest nią wysokie ryzyko występowania sytuacji niebezpiecznych. Przedstawione przykłady stosowania różnych form więziennego terroru kryminalnego zaczerpnięte zostały z praktyki służb penitencjarnych wielu krajów świata. Umieszczając je w jednym opracowaniu autor miał na uwadze opinię Vivien Stern, reformatorki brytyjskiego systemu penitencjarnego i członkini brytyjskiego parlamentu, która w swej wydanej w 2006 roku książce pt. Prisons and People in a Market Society (Więzienia i ludzie w społeczeństwie rynkowym) stwierdziła, że „niezależnie od różnic, na plan pierwszy wysuwa się podobieństwo kary więzienia, która jest taka sama we wszystkich krajach i kulturach, niezależnie od poziomu rozwoju ekonomicznego i systemu rządów”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rolą edukacji włączającej jest dostosowanie procesu edukacji nie tylko do niepełnosprawności ucznia, ale również wzięcie pod uwagę indywidualnego tempa pracy, uzdolnień ucznia czy trudności. Stąd uwzględnienie jej założeń w polskim systemie edukacji. Pojawienie się uczniów z Ukrainy po 24 lutego 2022 roku w wyniku migracji wojennej spowodowało, że polska szkoła musiała dostosować swoją pracę do licznie przybyłych dzieci-uchodźców. Nie tylko szkoła i nauczyciele stanęli przed nowym wyzwaniem. Było to również wyzwanie dla uczniów-uchodźców. Ważnym aspektem okazało się zwrócenie uwagi na tożsamość (jej podtrzymanie) z jednej strony i na wejście w nowe środowisko (językowe, kulturowe, tożsamościowe) z drugiej strony. Otwartość ludzi i placówek spowodowała, że dzieci stały się żywym ogniwem polskiego systemu edukacji. Koncepcja publikacji obejmującej problematykę procesu inkluzji obywateli pochodzenia ukraińskiego w społeczeństwie polskim na przykładzie województwa lubuskiego powstała wraz z konceptem grantu o tym samym tytule. Projekt złożony został w ramach konkursu „Dyplomacja Publiczna 2022 – Ukraina II. Obrona dobrego imienia Polski poprzez monitorowanie działań o charakterze zniekształcającym, dezinformującym i dyfamacyjnym i adekwatne reagowanie na nie” ogłoszonego przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. (...) (...) W założeniu pierwotnym zespół projektu przyjął, iż jego celem jest zbadanie warunków inkluzji imigrantów pochodzenia ukraińskiego poprzez zweryfikowanie i popularyzację czynników inkluzji pozytywnie oddziałujących na relacje naszych społeczeństw. Cel został podtrzymany, ale realizacja zadań odbywała się już w warunkach wojny w Ukrainie, w związku z tym zespół przyjął, że aspektem, który chce poddać eksploracji, będą procesy inkluzji uczniów z doświadczeniem uchodźczym w ramach szkoły poprzez uczestnictwo w procesie edukacyjnym, który ułatwić ma „wejście” do społeczeństwa polskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tytułowy problem recenzowanej monografii – bezpieczeństwo Europy Środkowo-Wschodniej w perspektywie narodowej i międzynarodowej ma obecnie ważne znaczenie zarówno naukowe jak i praktyczne. W świetle dominujących opracowań i analiz recenzowana praca stanowi oczekiwane i interesujące uzupełnienie prezentujące interdyscyplinarne ujęcie tematu. Wzbogaceniem jest spojrzenie na temat przez pryzmat nowych, dynamicznych zjawisk i procesów zachodzących w regionie, jego bezpośrednim sąsiedztwie i działaniach mocarstw, organizacji międzynarodowych. Dominujące jest ujęcie z perspektywy nauk o bezpieczeństwie. Z recenzji prof. dr. hab. Waldemara Kaczmarka Wiesław Śmiałek – doktor nauk humanistycznych, specjalność: bezpieczeństwo narodowe i międzynarodowe. Absolwent akademii wojskowych, studiów podyplomowych i kursów specjalistycznych z zakresu bezpieczeństwa międzynarodowego, m.in. The Naval Justice School – Szkoła Sprawiedliwości Marynarki Wojennej USA; The NATO School – SHAPE – Szkoła Kwatery Głównej Połączonych Sił Zbrojnych NATO w Europie – Oberammergau (Niemcy). Adiunkt na Wydziale Bezpieczeństwa, Logistyki i Zarządzania Wojskowej Akademii Technicznej. Doświadczenie naukowo-dydaktyczne: nauczyciel akademicki na Wydziale Strategiczno-Obronnym Akademii Obrony Narodowej Krajowej Szkoły Administracji Publicznej oraz na Uniwersytecie Warszawskim (ISM). Autor i redaktor naukowy ponad stu publikacji polsko- i obcojęzycznych. Promotor ponad dwustu prac magisterskich i licencjackich. Uczestnik ponad 15 programów naukowo-badawczych międzynarodowych (NATO, V4, Austria, Czechy), międzyresortowych, resortowych i uczelnianych. Zainteresowania naukowo-dydaktyczne: bezpieczeństwo międzynarodowe (Europa i Azja), polityka zagraniczna i bezpieczeństwa RP, teoria konfliktów i wojen, siły zbrojne w państwie. Łukasz Kominek – absolwent Wydziału Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej im. Jarosława Dąbrowskiego w Warszawie, członek Stowarzyszenia Euroatlantyckiego SEA, Przewodniczący Zarządu Koła Naukowego Bezpieczeństwa Narodowego Wojskowej Akademii Technicznej oraz Samorządu Doktorantów Wojskowej Akademii Technicznej. Doświadczenie zawodowe zdobywał w licznych instytucjach bezpieczeństwa. Doktorant w dyscyplinie nauki o bezpieczeństwie na Wojskowej Akademii Technicznej. Zainteresowania badawcze koncentrują się przede wszystkim na tematyce bezpieczeństwa azjatyckiego, geopolityki, geostrategii, stosunkach międzynarodowych, wojskowości, szeroko rozumianym bezpieczeństwie i historii. Olivér Balogh – absolwent Wydziału Cybernetyki Wojskowej Akademii Technicznej im. Jarosława Dąbrowskiego w Warszawie. Stypendysta Rządu Rzeczpospolitej Polskiej. Doktorant w dyscyplinie nauki
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ochrona i zapewnienie bezpieczeństwa granicy państwowej stanowi jedną z podstawowych funkcji państwa. Jej nienaruszalność, bezpieczeństwo są szczególnie ważnymi czynnikami zapewnienia bytu narodowego i suwerenności państwa. Ochrona granicy państwowej obejmuje ogół czynności podejmowanych w kraju i poza nim przez organy państwowe w celu zachowania integralności terytorialnej, suwerenności oraz przeciwdziałania wszelkim zjawiskom stwarzającym zagrożenie dla tych wartości. (…) Celem niniejszej publikacji jest poddanie naukowej analizie wybranych problemów bezpieczeństwa granic RP. Jest rzeczą naturalną, że tego typu praca zbiorowa – w ramach, której każdy z autorów dysponuje swobodą twórczą – charakteryzuje się niejednorodnością ujęcia metodologicznego, przyjmowanego systemu aksjologicznego oraz pojmowania bezpieczeństwa. (…) Podjęty publikacji problem badawczy jest istotny ze względów poznawczych, ponieważ dotyczy jednego z najważniejszych sektorów bezpieczeństwa narodowego – bezpieczeństwa granic RP. Praca skierowana jest do analityków, doktorantów, studentów uczelni resortowych, cywilnych kierunków bezpieczeństwa narodowego, wewnętrznego i międzynarodowego. Fragment wstępu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Miesięcznik religijny Słowo papieża Franciszka 3 Chodzić po wyżynach wiary 4 Ołtarz św. Eliasza na krużgankach 5 „Idźcie i głoście” 6 39. Europejskie Spotkanie Młodych 7 Piaskownica 11 Eucharystia w życiu św. Marii Magdaleny de’Pazzi 15 Komentarze biblijne 19 Z życia parafii i klasztoru 21 Kalendarium 24
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej